Koristni nasveti, s katerimi bo vaša delavnica za varjenje čista in organizirana

 

Prav vsak prostor, v katerem se vari, bi moral biti organiziran in čist ter varen za delavce. Brez organizacije v delavnici se lahko zgodi marsikaj, česar si ravno ne želim. Čiščenje prostora v delavnici je enako pomembno kot dober zvar. Nekdo, ki je ponosen na svoje delo, je ponosen tudi na svoje delovno okolje. V številnih delavnicah in okoli njih je včasih shranjenih veliko predmetov, ki tam so že leta in se redko uporabljajo. Nekatere delavnice imajo nakopičene toliko stvari, da se komaj premikate ali kaj najdete. Sploh, če so v njih številni varilni aparati. Druge, dobro organizirane delavnice pa imajo vse na svojem svojem mestu. Kateri od teh opisov opisuje delavnico ali delovno okolje, v katerem delate?

številni-varilni-aparati

Zakaj je potrebno organizirati delavnico?

Dobro organizirana delavnica za varjenje torej prihrani čas in denar na različne načine. Prvič, če so materiali za izdelavo pravilno shranjeni, lahko preprosto in hitro poiščemo ustrezen material, ki ga potrebujemo za izdelavo katerega koli projekta, ki se ga boste lotili. Poleg tega, če je material v delavnicah dobro organiziran, nadzorniku delavnice, vodji projekta ali vodji obrata zelo olajšajo nadzor in popis materiala. Vedenje, kaj je na voljo in v kakšnih velikostih in debelinah bo pomagalo odpraviti podvojena naročila materiala za nekaj, kar že imamo na zalogi.

Tudi ko pride čas za začetek projekta, lahko snovalec, monter ali varilec zlahka in hitro najdejo material, ki ga zahteva načrt ali tehnična risba. Ker je delo najdražja sestavina pri izdelavi večine projektov, bi lahko ta prihranek dela pomenil velik prihranek za delavnico, morda na stotine ali tisoče evrov.

delavnica-za-varjenje
Primer lepo organizirane delavnice za varjenje (VIR 1)

Ker je varnost ključna sestavina vsega, kar počnemo v svetu varjenja, je dobra organiziranost in čistost enako pomembna za varnost kot nošenje zaščitnih očal, ustreznih oblačil, čevljev, zaščite za obraz in oči. Če imamo orodje, opremo, cevi, žico, varilne kable in material dobro organiziran na področju, kjer bomo delali, odpravljamo številne nevarnosti spotikanja in druga varnostna vprašanja, povezana z okoljem v varilnici. Poškodovan uslužbenec v delavnici ne pomaga pri spoštovanju rokov ali pri opravljanju dela, to je le ovira za podjetje.

Delavnica za varjenje in varnost

Samo en poškodovan delavec lahko za delavnico ali proizvajalca povzroči stroške na tisoče evrov.

Če bi samo ohranili svoje območje čisto in organizirano, bi lahko teh tisoč evrov stroškov porabili za novo opremo, več materiala, ugodnosti za zaposlene ali druge stvari, ki jih naša delavnica resnično potrebuje.

Enako pomembno je, da imamo na začetku projekta dobro organizirano delavnico, počistimo naš nered, in po končanem projektu vrnemo vse na pravo mesto in vrnemo materiale tja, kamor spadajo.

SQS-plazma-rezalnik
Če imate poleg plazma rezalnika v delavnici še varilno mizo, je sploh potrebna super organizacija.

Najboljši način, da bo bo naša delavnica za varjenje urejena, je razmisliti o načinu in korakih dela in postaviti materiale, stroje in opremo na logično mesto in na način, ki ustreza vašim zahtevam in ohranja delovanje učinkovito. Poglejte po delavnici, odprite oči in razmislite, kaj lahko storite, da izboljšate svoje območje. V vseh naših delavnicah lahko zlahka najdemo nekaj, kar bi lahko izboljšali, in če se osredotočimo na te posamezne postavke in se še naprej izboljšujemo postopoma, postavko za postavko, bomo dolgoročno videli prednosti dobro organizirane delavnice – izboljšana varnost in prihranek stroškov.

V nadaljevanju zapišemo konkretne nasvete, kako organizirati in postaviti vašo delavnico za varjenje, ne glede na to, ali delate v njej sami ali imate tudi sodelavce. Naj bodo varilni aparat, najnovejši SQS plazma rezalnik z vsemi dodatki in ostalo ročno orodje ter materiali na varnem.

1. korak: Razvrščanje orodja in materiala

Gre za precej enostavno in prijetno delo, na katerem bo temeljila celotna organizacija. Lahko si pomagate z običajnimi plastičnimi škatlami, vendar se zna zgoditi, da se hitro polomijo. V tem primeru bodo mogoče boljša izbira kovčki za orodje, ki so bolj trdni in trajnostni.

Odločite se, čemu bo namenjena vsaka škatla, kovček ali konec koncev ZIP vrečka. Začnite razvrščati material, npr. orodje na en kup, kovine na drugega, žico in elektrode na tretjega, matice in vijake na četrtega in tako naprej. Pazite torej, da bo smiselno zloženo.

kovcki-za-orodje

2. korak: Postavitev organiziranega orodja in materiala

Sedaj vzemite vsako škatlo, kovček, vrečko posebej in najdite primeren prostor, kamor jih boste postavili. Najbolje je, da začnete z vsemi nujnim orodjem (npr. obvezno ročno orodje, ki je nujno za varjenje) in materialom, ki je nepogrešljivo pri varjenju. Pri iskanju primernega mesta skušajte odgovoriti na naslednja vprašanja:

  • Kako pogosto boste orodje oz. materiale uporabljali?
  • Kje jih boste uporabljali?
  • Odkod je najlažji dostop?
obvezno-rocno-orodje
Obvezno ročno orodje je po navadi tudi kladivo.

Nepogrešljiva orodja boste torej uporabljali zelo pogosto. Biti morajo lahko dostopna, zato je smiselno, da visijo na steni, pomembno pa je tudi, da so mobilni. V tem primeru so super izbira vozički za orodje, sploh če imate še varilni aparat, ki ga potrebujete na več koncih. A ker vozički niso ravno poceni, ga lahko izdelate tudi sami. Potrebujete nekaj kovinskega materiala, varilni aparat pa že tako ali tako imate. V tem primeru lahko izdelate voziček čisto po vaših željah oz. potrebah.

Razmislite tudi o tem, da boste potrebovali vtičnice in raglje, ki morajo biti zelo mobilne, saj jih pogosto vržete v avto in peljete do stranke. Držala za vtičnice so ponavadi precej poceni.

Naslednja stvar, do katerih po vsej verjetnosti potrebujete enostaven dostop in možnost gibanja, so pnevmatska orodja. Priporočamo, da vsa ta orodja spravite v svoj voziček. Če ne boste našli primernega na trgu (priporočamo SQS vozički za orodje), lahko z lahkoto sami sestavite in zvarite tudi tega. Pazite, le, da boste uporabili kakovostno kovino in lahko vam bo služil še bolje, kot kupljena verzija. Če boste voziček izdelali sami, razmislite o malce večjih kolesih, saj ga boste tako lažje premikali. Mobilnost vozička je poleg organizacije najbolj pomembna lastnost.

3. korak: Shranjevanje električnega orodja

Še ena skupina nepogrešljivih orodjih je električno orodje in dodatki. Tudi ti morajo biti lahko dostopni. Zdi se, da jih veliko ljudi shranjuje v predale ali kabinete. To je nadležno. Razmislite tudi o tem, da jim skrajšate kable, ki znajo biti precej nerodni in se hitro zataknejo ali zavozlajo.

Za shranjevanje električnega orodja ste lahko kar precej kreativni. Poiščite kakšno staro stojalo za oblačila ali pa čevlje in na nanj obesite orodja. Ob strani postavite dolg podaljšek, tako da bo orodje takoj pripravljeno za delo. Še vedno boste sicer morali ohlapno naviti podaljšek, vendar je to precej manj dela, kot bi ga ovijali in odvijali okoli orodja.

SQS-vozicki-za-orodje
Vozički za orodje so nepogrešljivi, lahko pa jih izdelate tudi sami.

4. Korak: Tabla za steno

Za varilne materiale po navadi potrebujete varilno mizo, ki mora biti dovolj velika za vse dodatke.

A če varilna miza ni dovolj, se lahko odločite tudi za dodaten prostor, kar na steni. Na tržišču so na voljo številne table za shranjevanje orodja na steno z vsemi pripadajočimi kaveljčki in luknjami. A tako kot voziček, jo zlahka naredite tudi sami. Paziti morate samo na to, da bo dovolj trdna in da bo zdržala težko, ki jo boste nanjo obesili.

5. korak: Izkoristite dodatni prostor

V delavnici neizkoriščen prostor ni sprejemljiv. Če se vam zdi, da varilni aparat zavzema ves prostor, je nad njim zagotovo še nekaj praznega prostora. Namestite polico ali tablo, ki bosta idealni za kak varilski pripomoček. Poglejte okoli po delavnici in najdite še več takega prostora, kajti dejstvo je – več kot boste varili, več prostora za shranjevanje boste potrebovali.

VIR (1) 12 Months of Creativity