SEO optimizacija [5 koristi in prednosti, ki jih prinaša za podjetja]
Podjetjem, ki imajo resne ambicije prodajati in nastopati na Googlu, ostajata, generalno gledano, na voljo 2 poti. Ali se odločijo za t.i. Google Ads plačljivo oglaševanje ali pa se odločijo za SEO optimizacijo. Medtem, ko Google Ads podjetjem takoj pripeljejo obisk in stranke, a je zanje treba Googlu plačati, SEO optimizacija ne pripelje strank in obiska na spletno stran takoj, a zanjo ni potrebno plačati.
Seveda obstaja še tretja možnost. To je, da podjetja izvajajo Google Ads in SEO optimizacijo, hkrati.
Medtem, ko si o tem kako delujejo Google Ads, lahko podrobneje preberete na strani na prvi povezavi, si o tem kaj je SEO optimizacija, lahko preberete podrobna pojasnila, na drugi povezavi.
Katere koristi in prednosti prinaša SEO optimizacija podjetjem, ki nastopajo na Googlu, so podrobneje predstavljene spodaj…
Kazalo
Stabilen obisk spletne strani
Stabilen obisk spletne strani, ki z meseci in leti, na spletne strani in v spletne trgovine, narašča, si pravzaprav želi vsako podjetje.
Razlika med Google plačljivimi kampanjami (Google Ads) in SEO optimizacijo je v tem, da Google Ads prinašajo obisk na spletno stran, dokler podjetje zanje plačuje. V trenutku, ko podjetje ustavi plačilo Google Ads kampanje, se obisk spletne strani, povrne na stanje pred plačilom kampanje. Kar pa v večini primerov spletnih strani, pomeni, nizek obisk spletne strani ter posledično manj poslov in spletnih strani ter trgovin.
SEO optimizacija spletne strani, po drugi strani, v kolikor je izvajana pravilno, zagotavlja konstantno in stabilno rast obiskovalcev na spletno stran, neodvisno od plačljivega oglaševanja. S pridobivanjem obiskovalcev na spletno stran s pomočjo SEO optimizacije se podjetja pravzaprav ne ustavijo, saj tudi, ko enkrat dosežejo visoke uvrstitve z najbolj pomembnimi ključnimi besedami na prvi strani Googla, nikjer ne piše, da v proces dvigovanja obiska na spletno stran, ne smejo pridružiti še novih ključnih besed.
Nasprotno, bolj kot s časom znanja o SEO optimizaciji, postajajo domača, več sodelavcev in več sredstev podjetja začnejo vlagati v SEO optimizacijo. In tudi hitreje začnejo podjetja pisati članke za SEO. Objava o SEO člankih in o tem kako jih spisati več 10 na en dan, se nahaja na povezavi
Primer stabilnega obiska & ogleda klubskih mizic v trgovini Pohištvo123.si
Da si boste lažje predstavljali direkten učinek in korist SEO optimizacije na podjetja, je spodaj predstavljena ocena obiska spletne trgovine Pohišđtvo123.si, ki je med ostalim pohištvom, slovenskemu kupcu zagotovo najbolj poznano po tem, ker ponuja klubske mizice, z tudi do 50% nižjimi cenami, mizic, kot konkurenti.
Spletna trgovina Pohištvo123.si, s pomočjo SEO optimizacije (brez plačljivega Google Ads oglaševanja), vsak mesec, iz iskalnika Google, priteguje dobrih 4000 obiskovalcev v svojo trgovino:
Neodvisnost od plačljivih spletnih kampanj
Plačljive spletne oglaševalske kampanje, ne samo na Googlu, temveč tudi na ostalih spletnih platformah, skozi čas, samo naraščajo. Tako po količini njihovih funkcionalnosti, ki jih ponudniki le teh, razvijajo za svoje oglaševalce, kot tudi po količini platform na katerih je mogoče plačljivo oglaševati. Hkrati rastejo tudi cene za plačljivo oglaševanje na najbolj obiskanih speltnih platformah.
V tem pogledu postajajo podjetja, ki svojo spletno prodajo, trženje in znamčenje blagovne znamke vežejo zgolj na plačljive spletne kampanje, s časom, vedno bolj v odvisnem odnosu do ponudnikov najrazličnejših, plačljivih možnosti spletnega oglaševanja.
V izogib temu, SEO optimizacija, s pridobivanjem obiskovalcev na spletno stran, brez tega, da zato plačamo z denarjem, prinaša postopno neodvisnost od plačljivih oglaševalskih kampanj. Še posebej, ko se podjetja, s pomočjo SEO optimizacije, znajdejo na prvih mestih na Googlu, z nekaj najtežjimi in največkrat vtipkanimi ključnimi besedami, se odvisnost od plačljivega spletnega oglaševanja, začne drastično manjšati, saj podjetem za nove obiskovalce na spletno stran, ni več potrebno plačevati za spletne oglase.
Ključno pri SEO optimizaciji je, da se s spletnimi vsebinami, trudimo pripravljati takšne vsebine, ki so za naše uporabnike informativne in uporabne, a hkrati tudi prodajno učinkovite. Preveč podjetij se SEO optimizacije žal loteva zgolj s ciljem, da na svoje internetne strani, pripeljejo nove obiskovalce – v kolikor le teh ne znate pretvarjati v kupce, pravimo, da ima spletna stran, t.i. mlačen promet, ki ne konvertira v nakupe oz. oddaje zanimanj za produkte in storitve podjetij. O pasteh, ki pokopljejo prodajno učinkovitost spletnih strani, je na povezavi, naš objavljen članek.
Priporočamo še: Kaj je konverzija spletnih strani in kako jo izboljšati
Kdaj se odločite za “ločitev” od Google Ads [primer trgovine Sanjski-Sopek.si, kjer se prodajajo šopki rož)
Poglejte sliko:
Na zgornji sliki lahko vidite, da trgovina Sanjski-Sopek.si v svojimi šopki rož, na Googlu, nastopa tako z Google Ads kot SEO optimizacijo (oglas & prvi prikaz med naravnimi, neplačanimi prikazi).
Za “odcepitev” od Google Ads oglaševanja se je prvič smiselno odločiti takrat, ko z organskimi prikazi (tako kot zgoraj) že dosegate najvišja mesta na prvi strani Googla, pa še takrat je najbolj, če Google Ads oglaševanje ne ukinete, ampak preusmerite v druge ključne besede (s katerimi še niste na prvi strani Googla).
SEO optimizacija je odličen temelj za privabljanje obiskovalcev na spletno stran iz družabnih omrežij
Kakorkoli obračamo, ni Google edina spletna platforma na spletu, kljub temu, da ga trenutno uporablja največ spletnih uporabnikov. Zraven Googlovega isklanika, spletni uporabniki uporabljajo še ostale njegove produkte (Google zemljevidi, YouTube, Google raziskovanje preko slik,….), hkrati pa so na spletu, z ogromno uporabniki, še ostali velikani: družabna omrežja (Facebook, TikTok, Snapchat, Instagram, Pinterest, LinkedIn,…). Vse platforme se po svoje trudijo k uporabi njihovih spletnih rešitev, pritegovati čim širši krog spletnih uporabnikov, saj si iz večjega naslova uporabnikov, lahko obetajo večji interes podjetij, ki so za uporabo in prisotnost na najbolj uporabljanih spletnih platformah, pripravljena odšteti vedno več denarja.
SEO optimizacija, ki vključuje tudi uporabo koristnih in uporabnih vsebin za obiskovalce spletnih strani (t.i. vsebinski marketing), omogoča, da podjetja, koristne in uporabne informacije, delijo tudi na vseh ostalih platformah in tako, zraven Googla, obiskovalce pritegujejo na svoje spletne strani tudi preko vseh ostalih družabnih omrežij in platform.
SEO optimizacija “zahteva” pripravo vedno novih in svežih speltnih vsebin, uporabniki družabnih omrežij pa so ravno vedno novih, uporabnih in svežih vsebin, dobesedno lačni.
Kako spletna stran ebonitete.si SEO članke vnovčuje na družabnih omrežjih
Prva bonitetna agencija d.o.o., ki trži program ebonitete.si (ki omogoča podjetnikom, da se preveri bonitetna ocena, vsakega posameznega poslovnega partnerja) in hkrati ena izmed najbolj poznanih slovenskih bonitetnih hiš, svoje novice (npr. finančni podatki, informacije o bonitetnih ocenah, umik blokad trr-jev, itd.), ki so pisane po SEO pravilih, odlično komunicira tudi na družabnih omrežjih (pri čemer ni nepomembno kakšni spletni publiki se plasirajo novice. Prva bonitetna agencija ebonitete.si je za komuniciranje svojih novic izbrala LinkedIn, kjer se nahaja tudi največ njihove zainteresirane spletne publike (poslovni partnerji, podjetja, poslovneži in interesenti za novice o bonitetnih ocenah podjetij, ipd…)
NAMIG: Ko uporabljate vsebinski marketing s pomočjo SEO optimizacije za čim višji prikaz vaše spletne vsebine na Googlu, ne pozabite, da naj bo spletna vsebina oblikovana, zasnovana in spisana tako, da bo pritegovala tudi uporabnike družabnih omrežij. Odlično to uspeva slovenski zelo poznani spletni strani TriglavSkladi, ki na družabnih omrežjih deli nasvete za načrtovanje varčevanja.
O tem kako se izvaja vsebinski marketing so 4 primeri optimizacije spletnih strani, opisani v našem članku, na povezavi.
Znanja o SEO optimizaciji lahko vnovčite še na ostalih spletnih straneh
Res je sicer, da SEO optimizacija namesto direktnega denarja (ki ga sicer podjetja namenjajo za plačljive oglaševalske kampanje), zahteva ogromno časa, še posebej za podjetja, ki se nahajajo v izjemno konkurenčnih panogah, a je hkrati tudi res, da podjetja, ki ob tem boju za najvišja mesta na Googlu, skozi čas, pridobivajo znanja in izkušnje, lahko ta znanja in izkušnje, vnovčijo tudi pri ostalih spletnih projektih, straneh in trgovinah.
Enkrat, ko podjetja pospravite znanja o SEO optimizaciji, pod svojo streho, je bistveno lažje podjetjem iskati dodatne spletne priložnosti v obliki novih spletnih strani in trgovin ali v obliki širjenja na tuje trge.
Primer uporabe SEO optimizacije na tujem trgu [na področju prodaje oblekic za dojenčke]
V Sloveniji verjetno ena od najbolj poznanih trgovin za nosečnice in dojenčke (Bambini.si) s pomočjo SEO optimizacije, ki nenehno skrbi, da so trgovinice Bambini na prvih mestih na Googlu, v Sloveniji, isto poslovno prakso nadaljujejo na Hrvaškem.
Tamkajnšnje trgovinice Bambini.hr, po slovenskem SEO optimizacijskem “vzorcu”, razvijajo svojo prodajo in nastop na Googlu, pravtako za obleke za nosečnice in malčke (hrv. odječa za bebe).
Podobno, SEO optimizacijsko prakso – to je odprtje spletne trgovine na Hrvaškem, s pomočjo SEO strukture in SEO aktivnosti, ki delujejo na domačem trgu ter z registracijo domene .hr, na Googlu, izjemno odlično prodajajo tudi druge slovenske spletne trgovine.
Tiste, ki so prodajo na Googlu, s pomočjo SEO optimizacije, že razvile in stabilizirale na Slovenskem in Hrvaškem trgu, pa po istem/delujočem SEO vzorcu, nadaljujejo širjenje prodaje še na druge evropske trge. Ponavadi začnejo s Sloveniji najbližjimi.
Ta način širjenja svoje prodaje na Googlu, (tudi) s SEO optimizacijo in z že vzpostavljeno uspešno prodajo na slovenskem in hrvaškem trgu, je ubrala npr. slovenska spletna trgovina TopIzbira, ki na madžarskem trgu nastopa s svojo spletno trgovino Topkinalat.
SEO optimizacija ima bistveno večji izplen kot Google oglaševanje
Zadnja, a ne najmanj pomembna prednost in korist, ki jo SEO optimizacija prinaša podjetjem, je ta, ki jo sicer podjetja spoznajo razmeroma pozno (ponavadi šele takrat, ko preko SEO optimizacije dosežejo najboljše uvrstitve na Googlu in začne SEO optimizacija prinašati posle) – to je, da ima SEO optimizacija večji izplen kot Google Ads oglasi.
Na Google Ads oglase se spletni uporabniki prej ali slej navadijo, ob dolgem “ponavljanju” oglasov, pa nam je že iz televizijskega in radijskega oglaševanja, razumljivo, da postanemo imuni (t.i. banner blindness) na oglase in jih enostavno preskočimo.
Hkrati, plačani oglasi vedno dajejo obiskovalcem percepcijo “ponudbe” in ob plačanih oglasih se nikoli ne moremo znebiti občutka, da nam nekdo nečesa ne prodaja – četudi nismo še pripravljeni za nakup.
Po drugi strani, SEO optimizacija, ni visoka uvrstitev spletne strani na prvih mestih Googla, označena s tem, da gre za “plačan oglas”, zato obiskovalci nimajo občutka, da so pristali na spletni strani, kjer se jim nekaj prodaja. Večja sproščenost obiskovalcev tako obiskanih (t.i. naravni obiski) spletnh strani ima za posledico večjo angažiranost obiskovalcev na spletnih straneh, večjo konzumiranje spletnih vsebin in posledično večjo stopnjo zaupanja v takšne, organsko/naravno prikazane spletne strani v iskalniku Google.
SEO optimizacija je t.i. marketinški kanal za katerega je za podjetja, smiselno, da se ga lotijo s pripravo načrta, v kolikor pa potrebujete marketinško svetovanje za optimizacijo spletnih strani, pa si preberite še naš prispevek v katerem smo objavili koristi in prednosti, ki jih pri SEO optimizaciji prinaša svetovanje za marketing.
Slovensko podjetje, ki svoja zunanja igrala, prodaja samo s pomočjo SEO optimizacije (brez Google Ads)
Podjetij, ki v Sloveniji “stavijo” na SEO optimizacijo, ne pa toliko ali sploh kaj na Google Ads, je kar nekaj. Med eno najbolj poznanih slovenskih podjetij, ki precej vlaga v SEO optimizacijo sodi tudi podjetje Kreal d.o.o., ki svoja zunanja igrala prodaja izključno preko optimizacije spletne strani, sicer pa so namesto na Google Ads, pri Kreal-u, poskušali tudi s predstavitvijo na ArchiExpo, za kupce iz tujih trgov.
Opažanja podjetja Kreal so, da SEO optimizacija na domačem, slovenskem trgu, zanje prinaša več poslov kot celo predstavitev na ArchiExpo, četudi je stroškovno SEO optimizacija na slovenskem trgu, cenejša kot biti prisoten na ArchiExpo. Največjo prodajo zunanjih igral na domačem trgu, beleži družba Kreal ravno iz Googla, kot posledico optimizacije njihove spletne strani.
Viri in dodatne informacije