Svetovanje za marketing [primeri iz prakse]
Spodaj so opisani nekateri primeri, kjer je potekalo svetovanje za marketing in prodajo preko interneta, preko različnih spletnih kanalov.
Kazalo
Marketinško svetovanje za prodajo barskih stolov podjetja Pohištvo123.si
Spletna trgovina Pohištvo123.si je v svojem prodajnem programu želela dodati prodajo barskih stolov po katerih je na slovenskem trgu precejšnje povpraševanje, saj barski stoli v povprečju, slovenske uporabnike Googla, zanimajo v volumnu cca. 1300 zanimanj na mesec.
Barski stoli so med kupci pohištva izjemno popularni, ne samo zaradi njihove praktičnosti, razlik med njimi (naslonjala, nastavitve po višini, dodatne opore za noge,..), ampak tudi zaradi cene saj s ceno barskega stola okrog 30 € odpravimo marsikatero stroškovno zagato, ki bi jo sicer lahko predstavljal nakup držajih sedežnih garnitur ali drugih oblik reševanja problema glede sedišč v posameznih prostorih.
Svetovanje za marketing barskih stolov je zato šlo pretežno v smer razširitve specifičnih stolov, saj je analiza trga pokazala, da so med kupci barskih stolov, tudi takšni, ki iščejo razmeroma specifične barske stole (za kozmetične salone, za frizerske salone, jedilniške barske stole, itd…). Razširjena ponudba stolov bo povečala k prodaji le teh, hkrati pa zajela širško ciljno publiko, ki jih tovrstni stoli, zanimajo.
Marketing barskih stolov na internetu zajema njihovo promocijo skozi plačljiva oglaševalska orodja (Google Ads), kot tudi čez spletno optimizacijo (SEO), ki omogoča, da je spletna trgovina Pohištvo123.si, s svojimi barskimi stoli, prisotna na prvi strani Googla.
NAMIG: Marketing svetovanje, sicer zraven trženja na iskalniku Google, zajema tudi druge oblike svetovanj za pomoč pri trženju (prodaja preko Amazona, email marketing in prodaja, svetovanje za vsebinski marketing,….), nekaj od ostalih metod pa je opisanih v nadaljevanju
Svetovanje za marketing in izdelavo spletnih trgovin – Primer marketinga in prodaje pametnih ur in zapestnic, spletne trgovine TopIzbira.si
TopIzbira med slovenskimi kupci in tudi širše v regiji (Hrvaška, Madžarska, Češka), velja za eno izmed vodilnih spletnih trgovin na področju prodaje ovitkov za telefone, njihovo svetovanje za marketing in izobljšanje prodaje pa je šlo predvsem v smeri, da se v spletno trgovino dodajo komplementarni produkti, ki jih že obstoječi obiskovalci spletne trgovine Topizbira.si, lahko izberejo kot dodatne za nakup, medtem, ko raziskujejo ponudbo ovitkov za telefone.
NAMIG: Sestavni del vsakega uspešnega in učinkovitega marketinga spletnih trgovin je učinkovita in čimboljša optimizacija spletne trgovine. 4 primere optimizacije spletnih strani, poglejte na povezavi.
Marketinška analiza trga je pokazala, da med najbolj ustrezne in komplementarne produkte, ki “po naravni poti” sodijo v kontekst prodaje etuijev za mobije, sodijo pametne ure in pametne zapestnice, saj le te kupci telefonov pogosto povezujejo z nakupom telefona. Hkrati so pametne ure in zapestnice ustrezen produkt za povečanje prodaje v spletni trgovini tudi zato, ker marketinške analize in trendi prikazujejo ter napovedujejo povečano zanimanje kupcev za vse elekttronske naprave, ki so kakorkoli povezane z zdravjem in rekreacijo, pametne ure in zapestnice pa predstavljajo gonilni medij za plasiranje tovrstnih vsebin.
O tem priča tudi nedavni nakup fitbita iz strani Googla.
Pomen celostnega pristopa pri izdelavi spletnih trgovin in marketingu
Medtem, ko, po eni strani, trend izdelovanja spletnih trgovin, ne pojenja, saj se vedno več podjetij odloča za nastop, prodajo in trženje preko spleta, po drugi strani, narašča tudi zanimanje za marketing/promocijo spletnih trgovin.
Promocija in trženje spletnih trgovin, zaradi vse bolj zaostrenega trga, ne omogočata več mnogo udeležencem odličnih prodajnih rezultatov, brez vlaganja v učinkovito spletno trženje, kam pa naj podjetja vlagajo sredstva za marketing svojih trgovin na spletu, pa ostaja neznanka za marsikatero podjetje, ki ne uspe najti svojih ciljnih kupcev na ustreznih medijih oz. ne najde optimalne poti do učinkovite prodaje zaradi neustreznega razvrščanja svojih marketinških budžetov.
Zato mora biti izdelava spletne trgovine tesno povezana z marketinškimi in prodajnimi cilji spletne trgovine (preko marketinške strategije), vrhunskega celostnega pristopa pri izdelavi spletnih trgovin ter trženju preko online trgovin, pa se v Sloveniji, loteva spletna agencija Madwise.si.
NAMIG: Če se šele lotevate začetka prodaje preko spletnih trgovin, si pomagajte s člankom Kako se odločiti kaj prodajati preko interneta. V njem dobite podatke o tem kako preverite kaj se splača prodajati preko spleta, kako izračunate potencialni zaslužek od spletne prodaje in kako izberete spletne kanale, kjer nameravate tržiti.
Svetovanje za marketing storitvenih spletnih strani
Storitvene spletne strani (t.i. lead generation spletne strani) se v svojem marketingu, celo nekoliko bolj, kot spletne trgovine, lahko naslonijo na vsebinski marketing, saj lahko preko vsebin na svojih blogih, bolj “kreativno” opisujejo svojo dejavnost ter storitve, ki se od ponudnika do ponudnika storitev, zagotovo spreminja.
Primer marketinga storitvenih spletnih strani poglejte na spletnih straneh Trnulja, kjer je na zelo zanimiv način podana vsebina za enega izmed team building programov – vožnja z električno kočijo za podjetnike.
Na primeru lahko vidite kako je marketing team building programa vožnje z električno kočijo po Ljubljanskem barju, vpleten v celostno ponudbo ekološkega posestva Trnulja.com, po drugi strani pa tudi v celotno ponudbo vseh team building programov za podjetja.
Po drugi strani, lahko drugačno marketinško zgodbo, v isti panogi (ponujanja team building programov), zasledite na spletni strani ETC Adriatic.si, kjer se ena najbolj uspešnih slovenskih team building agencij, osredotoča na ustvarjanje in deljenje uporabnih vsebin o tem kako izbrati pravi program in ponudnika za team building.
Povzetki
Učinkovito svetovanje za marketing naj vključuje sestavo kompletne in čimbolj natančne marketinške strategije. Marketinški načrt mora podati, še preden se sploh lotimo trženja, odgovore na to, komu bomo prodajali, kako bomo prodajali, kje bomo našli ciljno publiko in predvsem katere spletne kanale in taktike bomo uporabili za svoj marketing.
Priporočljivo: There is no good luck. Only good marketing.