Varno poslovanje

Viri financiranja podjetij (odkup terjatev, faktoring) za izboljšanje lastne likvidnosti

Posted On 8 aprila, 2022 at 9:31 dop by / Komentarji so izklopljeni za Viri financiranja podjetij (odkup terjatev, faktoring) za izboljšanje lastne likvidnosti

Vas zanimajo različni viri financiranja podjetij (odkup terjatev, faktoring)? Vas zanima tudi, kako je mogoče omenjeni finančni obliki koristiti za financiranje podjetij? Spoznajte različne oblike financiranja za podjetja in dodaten ukrep – preverbo bonitete podjetij, ki posredno vpliva na lastno likvidnost podjetja.

Kako z različnimi viri financiranja podjetij (odkup terjatev, faktoring) izboljšati lastno likvidnost?

viri-financiranja-podjetij-odkup-terjatev-faktoring

Za uspešno poslovanje podjetja potrebujejo različne vire financiranja (lastniški, dolžniški, notranji viri financiranja, nepovratna sredstva itd.).

Na ravni poslovanja si podjetja konstantno prizadevajo za zagotovitev zanesljivih virov financiranja. Le-ti jim omogočajo financiranje tekočih obveznosti in omogočajo nove investicije z namenom širitve na trgu ali zgolj za splošno poslovno rast. 

S težavami financiranja in s tem tudi likvidnosti se po večini spopadajo novonastala in hitro rastoča podjetja. Ta praviloma  še nimajo dovolj velikega dobička in drugih virov, s katerimi bi lahko financirala tekoče obveznosti, kot so plače zaposlenih, poplačilo blaga pri dobaviteljih, stroški obratovanja itd.

 Preverite, kako likvidnost podjetja omogoča prihranek pri stroških.

V tem prispevku bomo več pozornosti namenili dolžniškim virom financiranja. Dolžniške vire financiranja lahko enostavno razložimo na način, da gre za vsa pridobljena sredstva, ki imajo možnost kasnejšega odplačila.

Vsem znana ali celo najbolj znana dolžniška vira financiranja sta kredit in lizing. Poleg kredita in lizinga pa med dolžniške vire štejemo še faktoring in odkup terjatev. Odkup terjatev pomeni, da podjetje odproda nezapadle terjatve. To stori v želji po čim prejšnji pridobitvi svežega denarnega toka. Pri odkupu gre praviloma za enkraten dogodek. Medtem, ko faktoring predstavlja širšo in bolj dolgotrajno obliko financiranja, v primerjavi s sorodno obliko odkupom terjatev.

Obe obliki za financiranje sta med podjetji zelo priljubljeni. S pomočjo le-teh je v razmeroma kratkem časovnem obdobju prejeti sveža denarna sredstva.

Več si preberite v prispevku “Kaj pomeni odkup terjatev oz. prodaja terjatev” in “Domači faktoring vpliva na izboljšanje likvidnosti podjetja”.

Omogočata izboljšanje lastne likvidnost in ohranitev stabilnega denarnega toka.

Podjetja pogosto koristijo storitev odkupa terjatev in faktoringa takrat, ko prodajajo blago in/ali storitev svojim kupcem z odloženim rokom plačila. Odložen rok plačila pomeni, da podjetje dlje časa čaka na plačilo računa. Zaradi dolgega čakanja se lahko hitro znajde v likvidnostnih težavah. Tudi samo ima namreč različne obveznosti. Le teh ne more poravnati, saj čaka na plačilo s strani svojega kupca.

Plačila na odložen rok oz. dolgi plačilni roki vodijo v neplačila oz. zamujanje s plačili, kar strokovno imenujemo plačilna nedisciplina. V prispevku “Kaj pomeni pobot terjatev in zakaj le-ta predstavlja enega izmed načinov za zmanjšanje finančne nediscipline” si lahko preberete več na to temo in obenem spoznate še druge načine za zmanjšanje plačilne nedicipline v poslovnem okolju.

Odkup terjatev in faktoring se tako uporabljata za premostitev finančnih težav podjetij. Hkrati pa tudi za financiranje novih investicij, ki so namenjene rasti podjetij. Dodatno pa lahko podjetje z odkupom terjatev pridobi sveža denarna sredstva, ki jih uporabi za predčasno poplačilo svojega dobavitelja. S tem pridobi dodaten popust, ker je svoje obveznosti poravnalo pred datumom zapadlosti računa.

Preverba bonitete podjetij posredno vpliva na izboljšanje likvidnosti

Poleg odkupa terjatev in faktoringa bomo v tem prispevku pozornost namenili še dodatnemu ukrepu, ki prav tako (sicer posredno) izboljša likvidnost lastnega podjetja.

Imenujemo ga preverba bonitete podjetij. Glede na dane gospodarske razmerje (posledice koronavirusa, vojna v Ukrajini…) je bolj kot kadarkoli prej pomembno, da vsako podjetje preveri poslovanje obstoječega ali bodočega poslovnega partnerja.

Dane gospodarske razmere so tako še dodatno povzročile povečanje finančnih in nefinančnih tveganj, katere z eno besedno zvezo imenujemo poslovna tveganja. 

Poslovna tveganja so nekaj, čemur se v poslovnem okolju ni možno v celoti izogniti. Lahko se jih zmanjša in omeji. Slednje je mogoče urediti tako, da podjetje s pomočjo verodostojne bonitetne ocene, prikazane v aplikaciji EBONITETE.SI, oceni poslovanje poslovnega partnerja.

S preverbo bonitetne ocene svojega poslovnega partnerja, podjetje pridobi celovito sliko o poslovanju slednjega in s tem tudi natančno informacijo o tem, ali poslovni partner velja za finančno zanesljiv gospodarski subjekt. 

Preverba bonitete poslovnih partnerjev je smiselna tudi zaradi tega, ker sta likvidnost podjetja in denarni tok odvisna od plačilne sposobnosti poslovnega partnerja (kupca).

Vsled tega lahko povzamemo, da je preverba bonitete podjetij eden izmed pomembnejših ukrepov, s pomočjo katerega lahko podjetje posredno vpliva na lastno likvidnost.

Tekom prispevka smo ugotovili, da je likvidnost mogoče zagotoviti z notranjimi in zunanjimi viri financiranja. Tokrat smo podrobneje predstavili 2 obliki financiranja (odkup terjatev, faktoring).  S pomočjo le-teh je mogoče izboljšati likvidnost lastnega podjetja in poskrbeti za stabilnost denarnega toka. Hkrati smo omenili še dodaten ukrep, tj. preverbo bonitete poslovnega partnerja, s katerim je mogoče posredno vplivati na lastno likvidnost podjetja.

Viri:

  1. Pri izbiri partnerjev se ne zanašajte zgolj na lastno intuicijo 
  2. Pogovor o spletni optimizaciji z Urško Jeza iz ebonitete.si & prvafina.si
  3. To so najmočnejša, najbogatejša in najbolj dobičkonosna podjetja na Celjskem 2019
  4. Zakaj je bonitetna ocena podjetja pomemben kazalnik uspešnosti podjetja
  5. Podravsko podjetje leta
  6. Dostop do pomembnih vsebin v povezavi z javnimi razpisi
  7. Veste, kako so poslovali vaši poslovni partnerji v letu 2021?
  8. SEO optimizacija strani prvafina.si & ebonitete.si (seo-praktik.si)
  9. Pogovor o SEO optimizaciji z Urška Jeza iz ebonitete.si & prvafina.si (xn--matijazajek-ohc.com)