Spodaj gostimo pogovor z marketinškimi strokovnjaki v Sloveniji, kjer smo jih poprosili, da našim bralcem in spremljevalcem v čim bolj preprostem jeziku pojasnijo zakaj je strategija digitalnega marketinga tako vedno bolj popularna med vedno večjim številom podjetij in predvsem na kaj biti pozoren, ko šele zastavljamo svojo strategijo digitalnega nastopa.

Gostujoči članek vam bo koristil predvsem, da preverite ali imate sami svojo stategijo zastavljeno v pravi smeri. Če pa strategije za digitalni marketing še sploh nimate, pa boste po spodnjem, morda dobili drugo mnenje o tem ali je potrebna ali ne.

Čemu koristi digitalna strategija?

Danes je med marketinškimi kanali splet in na sploh digitalija, še vedno v porastu. Vsi ostali marketinški kanali pa ali izgubljajo na vrednosti ali pa nastajajo vedno novi. Pri čemer oglaševanje na televiziji seveda tudi štejemo med digitalne kanale, saj je televizija danes, vsaj v naši kulturi in gospodarstvu, že zdavnaj internetna in digitalna.

Digitalne marketinške strategije imajo predvsem 2 cilja:

  • definirati načrtovane spletne aktivnosti za integriran spletni nastop na različnih spletnih kanalih ter
  • optimizirati digitalne aktivnosti iz vidika prihranka stroškov, prihranka časa ter optimalne učinkovitosti speltnih akcij v odvisnosti od izbranega spletnega prodajnega kanala

Marketinške strategije za nastop na Googlu, t.i. SEO strategije, vsebujejo onsite seo analizo spletnih strani (t.i. onsite SEO audit), tehnično analizo internetne strani, načrt marketinških aktivnosti za onsite SEO ter načrt offsite SEO optimizacije. Primere takšnih marketinških strategij si lahko ogledate na Seo-Praktik.si.

Digitalna strategija je zato ključna zaradi tega, ker zagotavlja razvoj in prisotnost podjetja na trgu, a ima kot takšna tudi svoje pasti. Digitalizacija in internetni mediji sodijo med izjemno dinamične in hitro rastoče ter spreminjajoče, zato je ključno, da digitalna strategija podjetja zajema tudi nenehen stik z novostmi, saj tako kot so mnoga podjetja, “zaspala” na starih medijih, lahko na digitalnem področju “zaspimo” tudi na digitalnem kanalu, ki več ni aktualen. Pa se tega sploh ne zavedamo.

Med najpomembnejše in trenutno najbolj prepoznavne in aktivne digitalne kanale, danes uvrščamo:

  • izdelano spletno stran in skrb za njeno prisotnos v spletnih iskalnikih. Slednje dosegamo z dvema metodama. Po prvi, plačamo spletnim iskalnikom, da naš stran uvrstijo na visoka mesta v iskalniku, po drugi pa internetno stran, pripravimo tako, da ta “po naravni poti” dosega višje pozicije v iskalniku. Plačljiva metoda nam hitro prinese nove obiskovalce na spletno stran, a je njena slabost v tem, da smo za ta obisk vezani na finančna sredstva, ki jih moramo namenjati za oglaševanje. Neplačljiva metoda (t.i. optimiziranje spletnih strani) ima prednost, da nam ni potrebno odšteti denarja, a traja razmeroma dolgo, da pridemo na vidne pozicije v iskalniku. Lahko tudi več kot leto dni.
  • udeležba na družabnih in socialnih omrežjih. S pojavom facebooka, instagrama, snapchata, linkedina, google plusa in še mnogih drugih, so naše ciljne publike na internetu prisotne ne samo skozi iskalnik in raziskovanje informacij, temveč tudi skozi povezovanje na družabnih omrežjih. In tam kjer so spletni uporabniki, tam seveda mora biti tudi podjetje. Vendar je komuniciranje na vsakem izmed socialnih omrežij, drugačno, poleg tega se pa na različnih omrežjih nahaja tudi različna ciljna publika.

V osnovi mora strategija digitalnega marketinga zagotoviti povečanje prodaje (npr. v spletni trgovini), izboljšanje in povečanje vidnosti spletne strani, boljšo prepoznavnost blagovne znamke in bolj ciljano ter pristno komunikacijo s ciljnimi publikami.

Kako naj bo zastavljena marketinška strategija podjetja, ki šele začenja svoj spletni nastop?

Marketinška strategija podjetja, ki šele začenja v spletnem marketingu, mora v prvi vrsti vsebovati analizo trgov na posameznih kanalih, natančno določitev značilnosti kupcev ter izbiro načinov komuniciranja na različnih spletnih kanalih.

Vsebine, ki jih pripravljamo z namenom, da se bomo z njimi predstavljali na najrazličnejših digitalnih kanalih, morajo biti posameznim digitalnim kanalom prilagojene, ko pa govorimo o spletnem marketingu in večanju spletne vidnosti preko iskalnikov, pa je ključno, da predhodno, pred pripravo ustreznih vsebin za našo ciljno publiko, opravimo ustrezno analizo ključnih besed. S ključnimi besedami namreč ljudje dostopajo do iskalnikov in vsebin, ki jih iskalniki prikazujejo, za pripravo ustreznih vsebin pa ne bo narobe, če razumemo, da nekatere ključne besede ljudje uporabljajo za to, da preko njih iščejo informacije in pa nekatere ključne besede za to, da preko njih nakupujejo.

Primer marketinške strategije

Strategija digitalnega marketinga mora sloneti na vnovčevanju spletne pojavnosti (nastopa) na več spletnih kanalih, saj se danes internet tako hitro razvija, da si podjetje ne more privoščiti, da bi svojo spletno prodajo naslonilo zgolj na en ali dva spletna kanala.

Najbolj priporočljivi spletni kanali so:

  • lastna spletna strani in vsebinski marketing na blog spletne strani
  • spletno oglaševanje na spletnih isklalnikih (na plačljiv Google Ads in neplačljiv (SEO) način)
  • spletno oglaševanje na družabnih omrežjih (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram,…)
  • email marketing

Integriran in celostni pristop na področju digitalnega marketinga zajema izvajanje aktivnosti na vseh kanalih in sicer na način;

  • da sporočila posredovana med različnimi kanali sporočajo isto vsebino (a različni ciljani publiki, ki se nahaja na posameznih kanalih)
  • da je produkcija spletnih sporočil hitra, natančna, jasna in maksimalno targetirana na ciljno publikož
  • da se meri aktivnost udejstvovanja na različnih digitalnih kanalih in, da
  • se sproti prilagodi način sporočanja na kanalu z namenom maksimizacije izplena

Več o digitalnem marketingu in trženju preko spleta, boste našli na strani https://www.xn--matijazajek-ohc.com/.

Celoten primer marketinške strategije  bi lahko strnili v spodnjo sliko (vir: Nimble Blog)

Iz slike je razvidno, da mora biti digitalna marketinška strategija zasnovana tako, da začetni kontakt interesenta kvalificiramo (segmentiramo) najmanj na to ali gre za ogret kontakt za nakup, ali gre za informativni kontakt (ki šele zbira informacije) ali kaj drugega.

Za vrsto kvalificiranega kontakta nato v strategiji digitalnega nastopa poiščemo rešitev za kontaktovo težavo (v obliki našega produkta oz. storitve), strategija digitalnega marketinga  pa mora nato za vsako vrsto kontakta predvideti tudi način predstavitve rešitve, posameznemu kontaktu.

Po posredovani rešitvi kontaktu, dobra in kakovostna digitalna strategija tudi predvidi evaluacijo (samopreverbo) ali je ustrezna rešitev za stranko/kupca primerna in posredovana na ustrezen način, pogajanja za ceno ter zaključevanje prodaje.

Katera marketinška agencija se ukvarja z izdelavo digitalne marketinške strategije?

S celovitimi strategijami delovanja se sicer v Sloveniji ukvarja ogromno marketinških agencij, vendar skozi čas večina izmed njih, najde svojo specializirano pot, saj je digitalni marketing tako širok pojem, da je praktično nemogoče, da bi posamezna agencija, lahko obvladala vse sfere in marketinške kanale – še posebej, če so njeni kadrovski resursi manjši.

V Sloveniji je ena izmed večjih marketinških agencij, ki nudi celovite digitalne rešitve (upravljanje družabnih omrežih; Facebook, linkedin, instagram, plačljive kampanje, vsebinski marketing, optimizacijo spletnih strani (SEO), agencija Novelus.