Podjetništvo

Varno poslovanje s strankami: Kako z redno preverbo bonitet podjetij zmanjšati poslovna tveganja?

Posted On 16 aprila, 2025 at 6:10 dop by / Komentarji so izklopljeni za Varno poslovanje s strankami: Kako z redno preverbo bonitet podjetij zmanjšati poslovna tveganja?

V okolju, kjer so odnosi s strankami pogosto digitalni, hiter posel pa lahko pomeni tudi hitro izgubo, si podjetja ne morejo več privoščiti, da se slepo podajajo v posel.

Poslovanje s strankami brez preverjenih bonitetnih in drugih informacij je prežeto s tveganji, ki lahko podjetju na ravni poslovanja povzroči številne (finančne) negotovosti.

Zakaj je poslovanje s strankami danes bolj tvegano kot kadarkoli prej?

poslovanje s strankami in upravljanje s tveganji

V današnjem hitro spreminjajočem se poslovnem okolju, kjer je poslovanje s strankami pogosto digitalizirano, oddaljeno in poteka hitreje kot pred leti, je ključnega pomena razumevanje, komu zaupamo svoje storitve, izdelke ali finančna sredstva.

Podjetja se vedno pogosteje znajdejo v situacijah, ko zaradi nepreverjenih poslovnih partnerjev tvegajo likvidnost, ugled in celo obstoj.

Prav zato je redna preverba bonitetnih ocen podjetij postala nepogrešljiv del poslovne strategije. Z uporabo aplikacije EBONITETE.SI lahko podjetniki in odločevalci pravočasno ukrepajo, če obstaja tveganje poslovanja z izbranim partnerjem,

V nadaljevanju odgovarjamo na najbolj pogosta vprašanja, ki jih imajo podjetniki o tem, kako varno poslovati s strankami in zakaj so bonitetne informacije ključ do varnega poslovanja, kar zagotavlja stabilnost in rast posameznega podjetja.

Kako lahko prepoznati finančno nezanesljivo podjetje?

Prepoznavanje finančno nezanesljivih podjetij pred sklenitvijo sodelovanja ni več le stvar intuicije ali ugleda na trgu.

podatki-o-podjetjih

V digitalni dobi imamo na voljo podatke o podjetjih, ki omogočajo objektivno presojo o tem, kako varno poslovati s strankami.

Ključni kazalniki, na katere moramo biti pozorni, so:

  • bonitetna ocena (1- veliko tveganje, 10 skorajda ničelno tveganje)
  • blokade TRR,
  • transakcijski računi odprti v tujini,
  • zgodovina insolvenčnih postopkov in
  • število zaposlenih oziroma spremembe v njihovi dinamiki idr.

Katero je inovativno bonitetno orodje za zmanjšanje tveganja poslovanja?

Z redno uporabo orodja EBONITETE.SI lahko uporabniki sproti spremljajo spremembe bonitetnih ocen svojih strank ter nastavijo avtomatska obveščanja, kadar pride do sprememb, ki bi lahko vplivale na njihovo poslovanje s strankami oziroma s poslovnimi partnerji na splošno. Več o tem so napisali v zapisu Monitoring podjetij

monitoring-podjetij-poslovanje-s-strankami

Kako pogosto je potrebno preverjati bonitetne ocene svojih poslovnih partnerjev?

Veliko podjetnikov meni, da je enkratna preverba ob vstopu v posel z novim poslovnim partnerjem dovolj, a temu ni tako.

Bonitetna ocena ni nespremenljiva, saj se lahko finančno stanje podjetja spremeni iz meseca v mesec. Strokovnjaki za izračun bonitet svetujejo, da se bonitetne ocene preverjajo:

  • ob vsakem novem sodelovanju,
  • Vsakotedensko za stalne poslovne partnerje,
  • po vsakem opozorilnem znaku v sklopu Dnevnega informatorja, kot so spremembe bonitetnih ocen, blokade TRR idr.

Z uporabo funkcionalnosti monitoringa podjetij v aplikaciji EBONITETE.SI podjetja avtomatizirajo postopek in si zagotovijo, da nikoli ne zamudijo ključne informacije, ki vpliva na to, kako poslovanje partnerja vpliva na njihovo poslovanje. 

Kaj pomeni bonitetna ocena in zakaj je pomembna za vaše podjetje?

Bonitetna ocena je glede na metodologijo Prve bonitetne agencije sinteza elementov, združenih v dveh ocenah, in sicer statični in dinamični oceni.

poslovanje-s-strankami-bonitetna-ocena

V poslovnem okolju je bonitetna ocena merilo, ki izkazuje stopnjo tveganja poslovanja z izbranim partnerjem.

Razumevanje bonitetne ocene zagotovi vse podatke, ki pripomorejo pri odločitvi, ali bo neko podjetje sodelovalo z drugim podjetjem. V primeru, da je tveganje visoko (partner je ocenjen z nizko bonitetno oceno), se lahko na podlagi prejetih podatkov oblikujejo specifični plačilni pogoji, ki podjetju (npr. V vlogi dobavitelja) omogočijo, da si zagotovi, da bo poslovni partner resnično upošteval plačilni dogovor in svoje obveznosti v celoti poplačal. 

Kako lahko uporabim bonitetne informacije za izboljšanje lastne prodajne strategije?

Bonitetne informacije niso pomembne le za oceno tveganja, ampak tudi za optimizacijo prodajnega lijaka. Z analizo bonitetnih ocen potencialnih strank lahko uporabnik filtrira podjetja z visoko boniteto in se osredotoči na tiste, za katere podatki ali prejem Certifikata finančne zanesljivosti izkazuje, da gre za finančno zanesljiv poslovni subjekt. 

Z uporabo napredne segmentacije v sklopu naprednega iskalnika EBONITETE.SI glede na bonitetne ocene lahko uporabnik; 

  • prilagodite pogoje pri vstopu v nov posle (npr. zahtevate avans pri finančno manj zanesljivih podjetjih),
  • V vsebini, s katero nagovarja specifične poslovne partnerje v želji po novih partnerstev uporabi ton in komunikacije, ki je najbolj primeren za točno določeno skupino podjetij

Pravilna uporaba bonitetnih informacij prihrani čas in vire ter vpliva na višjo učinkovitost prodaje. Hkrati pa poskrbi za to, da uporabniki aplikacije znajo prepoznati, kako varno poslovati z lastniki strankami.

Kako bo varno poslovanje s strankami delovalo v prihodnosti?

Poslovno okolje se bo v prihodnosti še hitreje spreminjalo. Digitalizacija, novi regulativni okvirji in naraščajoča nestabilnost na globalnih trgih bodo od podjetij zahtevali še bolj premišljeno in s podatki/informacijami podprto odločanje.

Razumevanje in uporaba bonitetnih informacij postaja sestavni del poslovne inteligence.

aplikacija-ebonitete.si-poslovanje-s-strankami

Uporaba aplikacije EBONITETE.SI v kombinaciji s pametno analitiko, avtomatiziranimi opozorili in integracijo podatkov v obstoječe procese, pomeni enostaven in učinkovit način, da se ugotovi kako varno poslovati s strankami.

Naj bodo podatki vaš zaveznik pri rasti. Zaupanje ni naključje, zgradi se z znanjem, preverjanjem in pravočasnim ukrepanjem.

Priporočljivo branje:

Kako lahko bonitetne informacije prispevajo k večji finančni stabilnosti podjetja?

Poleg prodaje imajo bonitetne informacije zelo pomembno vlogo tudi pri finančnem planiranju in upravljanju s tveganji.

Zlasti v obdobjih negotovosti ali gospodarskega nihanja je likvidnost podjetja ključnega pomena. Eden večjih razlogov za finančne težave slovenskih podjetij so prav neplačani računi in slaba presoja poslovnih partnerjev.

Z bonitetnimi informacijami lahko:

  • načrtujete bolj konzervativne proračune za stranke z večjim tveganjem,
  • pravočasno omejite izpostavljenost pri poslovanju s točno določenimi partnerji,
  • oblikujete strategije zavarovanja terjatev (npr. faktoring, kompenzacije, odkup terjatev),
  • spremljate opozorilne znake (blokada TRR, domneva o insolventnosti, davčni neplačniki, idr.). 

V praksi to pomeni, da podjetja, ki redno spremljajo bonitetne spremembe partnerjev, redkeje doživljajo nihanja denarnega toka in se hitreje prilagodijo v danih razmerah. 

Priporočljivo branje: 

Zaključna misel

Poslovanje s strankami danes ni več le stvar dobrega odnosa in kakovostne storitve, temveč tudi zanesljive presoje poslovanja partnerja in sposobnosti hitrega ukrepanja.

Z rednim dostopom do bonitetnih informacij podjetja zmanjšujejo tveganje, krepijo stabilnost in pridobivajo konkurenčno prednost.

Bonitetne informacije niso namenjene le računovodstvom, temveč predstavljajo strateško orodje za vse oddelke.

Aplikacija EBONITETE.SI omogoča avtomatizacijo, preglednost in spodbuja transparentnost v slovenskem poslovnem okolju.

Viri:

1 – Neplačniki na Caerus.si

2 – Prediktivna analitika na Caerus.si

3 – Bonitete na ActiveGallus.com

4 – Bonitetne ocene na BorznaZnanja.net

5 – Preverba bonitete podjetij na Omega3.si